10 kuud

Teate see 10. kuu post jäi vahele ja ilmselgelt pühade ja aastavahetuse sagimise tõttu. See ei tähenda, et me ei tähistanud või unustasime. Pigem vastupidi. Oli teada, et jõulupäeval on esimest korda kahekohaline number ja lõpuks ometi sain kasutada fotot, kus oli 1 ja sõbranna poolt kingitud suur ümmargune null, millega ma oleks võinud terve aasta ju tähistada. 
Paljud muide ei tähistagi neid kuid ja minul jäi ka imelik mulje enne, kui ma sain emaks. See igakuine verstapost andis mulle võimaluse end korda teha, mõelda koogi peale, mõelda, et ma olen jälle kuu aega last elus suutnud hoida ja ta on jälle kasvanud.
Aga lapsest ka. Poja mõõdud olid 9 kilo ja 72. Seega mitte just kõige raskem laps, hea endiselt süles kanda. Hambaid 6,5. Peamised oskused kruisimine mööda mööblit. Ja mõned päevad enne 10 tegi ka esimesed sammud. Paari nädala jooksul on neid harjutanud, aga ma ei kiirusta veel ütlema, et kõnnib. Seeest seisab üksinda ja nagu ütles tabavalt, vahel toetab porgandit, banaani või mänguasja, mis tal käes on. 
Oskab trepist üles minna ja kui on lai aste, siis pepu ees alla tulla. Aga kuna meil endil treppi pole, siis ei harjuta. Peitust mängib hea meelega ja tagaajamist. Mängib järjest rohkem omaette.
Söömine on meil ikka müstiline - mõni päev ainult piimaga, mõni päev sööb mõnuga püreesid. Üldiselt märkan, et pigem õhtul sööks neid tuubist ja otse. Ei soovi siis lusikaga jännata, mida kiiremini, seda parem. Samas mõni hommik sööb sama putru minu kausist (teen ka endale nüüd ilma suhkruta). Kreeka jogurtit sööb. Keefiri joob. Pirni ja õuna. Kartulit. Porgandit. Lillkapsas. Kotletti tegin ja minu arvates maitses. Eks ta rohkem imeb sealt seda liha mahla ja õli annab kaloreid. Aga hea ju seegi! Kuna leiba sööb heal meelel, siis see on meil alati kodus olemas. Olen püüdnud ikka suhkrut vältida. Aga jah, eks minu asi pakkuda, tema asi valida. Ja mis uus komme - söögitool ei sobi, ronib välja! Süles sööb paremini. Aga kuhu me nii jõuame? Samas ma ei stressa. Küll jõuab drillida. Kui on tähelepanu koondatud kuskile, siis teeb ka suu lahti ja laseb sööta või imeb ise tuubist. Näiteks vaatab aknast või mida mees teeb.
Kaka on meil üle päeva külaline ja suur pasteet. Teeme siis suuremat sorti pepupesu köögis kraanikausis, kuna see on ainuke koht, kus ta püsib istuli. Vannitoas tahab ringi kakerdada ja paljalt vahepeal elutuppa joosta.
Selja taha jäid esimesed jõulud ja jõuluvanaga sai hästi läbi. Peod kõik ideaalselt üle elanud! Musterlaps.
Magamine on endiselt tiheda ärkamisega seotud, graafik 7ne. Kuigi mõned korrad viimasest uinakust hiljem ärganud, siis läheb ka hiljem magama, aga pigem 8-9 siis. Aastavahetuseks ehk jooksvaks 11. kuuks graafiku kohandamine seoses reisiga Tartusse käis ka asja juurde.
Aga sellest kõigest 11. kuul!

No comments:

Post a Comment