Neljane

Vahepeal saime neljakuuseks ja kuigi mul ei ole midagi muud huvitavat kirjutada, st arengu mõttes hakkab kõik juba hägustuma, siis võin lihtsalt vahelduseks päeva kirjeldada. Sest ega ma ju enne ei teadnud, et režiimitus kestab nii kaua :D Mina ei suru ka seda, nii et las laps ise reguleerib. Esimese lapse luksus nn.

Meil ühesõnaga une- ja söögimajanduses täiesti suvaline süsteemitus!
Ärkab poja kell 8, aga mõnikord kell 11 (siis mina olen juba näljane, enamasti hommikuti küsib tihedalt tissi, seega ma ka ei ole voodist lahkunud). Kuskil tund püsib üleval, siis esimene uinak. Väsimuse märkideks on lisaks haigutamisele, virrule ja kõrvade-silmade hõõrumisele ka see, et ta ei ole enam nõus mujal kui süles olema. Vahel jääb juba süles magama, nii raske on olla. Uinaku pikkus sõltub, kas ma olen kõrval või ei. Kui viitsin kõrval olla ja on demand tissi pakkuda, võib õnnestuda isegi 2.5 h, aga tavaline taks on 40 minutit. Nii et kui ta eriti väsinud on, siis ma olen kõrval, et ta puhkaks. Näiteks, kui on vaja pärast ka minna kuskile! SIis natuke nn ette ära magatud!

Ja ülejäänud päev on ülimalt suvaline! Lõunauned on täiesti kaootlilised, enamasti need 40-minutised. Kuna ma käisin unekoolitusel (aga märkmeid ei teinud, pigem vanematele beebidele mõeldud, meelde jätsin endale olulised asjad lihtsalt), siis jäi meelde et unetsükkel ongi 20 min. Seega, ta suudab minna ühest tsüklist teise minna ja siis on oskus otsas ehk esimene unevajadus kaetud. Lõunauinakud võivad toimuda toas, autos või hea õnne korral ka kärus (aga enne peab ta olema süles magama jäänud, sest ärkvel olles ei kannata vankrit kohe üldse). Turvahällis viimasel ajal laulab ennast magama. Aga võib ka juhtuda, et uni ei tule, ja siis on jorr. Vahel isegi suur nutt, mis võib üle minna hüsteeriliseks pisaratega nutuks, stiilis silmad kinni ja näost punane.

Kuskil 8 paiku on meil nn uneeelne aeg ehk une ettevalmistus ehk nn unerituaal - see siis süleaeg juba. Mul ei ole pikka nimekirja asjadest, mida enne und teha, sest ma olen ülihalb rutiinitaluja, ja kuigi last see aitab, siis ma ise unustaks. Seega, mingid massaažid jm jäägu tublidele, mina teen sellises järjekorras, et nägu-käed peale õuet või mängimist puhtaks, puhas mähe, rahulik aeg, siis süleaeg, siis saab jorutada, kuniks peaaegu magab, siis tuppa, kus juba värske õhk ja kardinad ees, ning tissi otsa! Vanni ma iga õhtu ei tee näiteks.

Vahel isegi alates 7st juba süleaeg, see sõltub päevast ja sellest, mis me teinud oleme.  Ära tunneb selle vajaduse ilmeksimatult, sest nii kõhuli, selili kui lamamistooli panek, mänguasjad jne - kõik ajab nutma! Siis käin, laps süles või õlal, ja vahel ka kõhukotis, kui ta on nõus. Või siis on ta mehe süles. Mees ei jõua pooltki nii kaua. Ma arvan, et see on harjumise asi tegel.

Kella mõttes umbes 9 vastavalt väsimusele proovin siis magama panna - vahel õnnestub, vahel ei. Eile panin kokku 4x teda voodisse! Oli nii väsinud, aga mitte ei jäänud! Kell pool 8 oli selgelt ka liiga vara. Aga 10-minutine uinak rikkus kõik ära. Siis oli üleval veidi. Süüa ka ju ei saa kogu aeg pakkuda? Kell 9 proovisin uuesti. Sain unele, ärkas nutuga peale 10 minutit. Siis kell 10, uuesti tissiga. Lõpuks oli nii väsinud, et panin ta esimest korda OMA voodisse (ööunne pole seda varem teinud) ja ta jäigi sinna magama!

Täna aga on jorru olnud pool 7st alates õhtul, pool 9 panin tissi otsa, jäi magama, 40 min pärast oli esimene söömine.... vaatame, kuidas läheb! Hetjel on maganud tunni!

No comments:

Post a Comment