Kuu aega veel - asjatamist veel on

Tänase seisuga on "ametlikult" oodata veel kuu aega, kuigi me ju kõik teame, et see ootusaeg tegelt võib olla +2 ja -x nädalat. Nii et umbes praegu hakkan ma vaikselt mõtlema nendele asjadele, mis TEGELT vaja on teha. Teen igast nimekirju ja mõtlen, et kas kõik on olemas, kas midagi on OK osta ka viimasel hetkel ja mis siis saab, kui ma järsku täiesti ootamatult valutama hakkan ja oluliselt varem haiglasse lähen. Õnneks mul paanikat endiselt veel peal ei ole (tea, kas see on halb või hea?) ning mõtlen nii: kuidas iganes peab minema, nii ka läheb.

Sellegipoolest tahan ma, et kodus oleks kõik korras. Sest alles siis saab hakata tegelema sellega, et ka beebi jaoks oleks kõik olemas. Näiteks, et oleks piisavalt ruumi tema junk'i jaoks. Kasvõi lihtsad asjad nagu mähkmed, ravimid, rääkimata riietest, hiljem ka mänguasjad ja muu kola.

Siinkohal ma kirjeldan, mida ma juba olen teinud, et kodus oleks ruumi ja minul ülevaade omakorda kõigest, mis toimub.
Esiteks, meil on (küll kõrgete lagede ja laiade aknalaudadega) 2-toaline korter avatud köögi lahendusega, ja abiruumiks on ainult 1 väga kitsas ja pisike kapp, kuhu suure pressimisega mahuvad mõned asjad, mida igapäevaselt vaja ei lähe, sealt vaatame ka veenäite, samuti hoiame seal tolmuimejat, aga nt ka lumelauavarustust, jalka- ja korvpalle, minu vanu dokumente, kunstitarbeid jmt, kinkepakimaterjale jm, mis võiks ju olemas olla, kui seda vaja läheb. Samas võiks natuke veel koomale tõmmata... tegin seda hetkel niigi.
Alustan magamistoast, mis on üsna tilluke, 1 aknaga, küllaltki pime, kui pole just suvi. Seega esimese asjana vaatasin üle valguslahenduse (oleks võimalik veel parandada seda, aga saab hakkama), seejärel viskasin sealt eest ära ühe kummuti, samuti 10 aastat kogutud erinevad ajakirjad, mida ma tegelikult ju ei vaja - alles jätsin värskemad sisustusnumbrid, kui peaks minema suuremaks sisustamiseks (ma olen kindel, et tegelikult on internet ju endiselt abiks tulevikus). Vaatasin üle riidekapis leidunu ja kuna kaks suurt kasti on seal raseda riideid, siis nendest saab ka peatselt vabaneda ja asemele tuua beebiriided - ruum kui "maast leitud". Oma kummutis leidunud kosmeetika ja ehted ladustasin mõneks ajaks kahte suurde karpi, kuna esialgu ma neid ju nagunii ei kasuta - ja kui vaja on mõneks pidupäevaks, saan sealt välja tirida.
Kummuti asemele tõstsime lapse jaoks võrevoodi, üks kolmest asjast, mis me endale mööblitükkidest soetasime seoses pere laienemisega. Ja rohkem meie tuppa ei mahugi - lapsele oma tuba ei tule, peab piirduma selle tagasihoidliku nurgakesega. Vähemasti esialgu. Voodi ise on valge ja tagasihoidlik, ei mingit eritellimust ega erifunktsiooni, eks sellega jõuab tulevikus tegelda - ja kes teab, kui palju ta selles üldse magab.
Teine mööbliese oli kummut, kaks korda suurem kui see vana, ja see ongi lapse kummut, kuhu saab panna muu hulgas riideid jmt, asuma hakkab see hoopiski elutoas. Ja et meil ei ole lastetuba, siis ei ole see kummut täis joonistatud või mummuline, vaid täitsa tavaline, sest peab kuidagi ülejäänud mööbliga ju ka sobituma. Kummut on juba praegu asju täis, mh mahutuvad sinna esimesed rõivad, voodipesu, mähkmed jne - kõige alumine sahtel on ainult meie asju täis, need on hooajalised a la suusa- ja rannariided jne. Eks elu näitab, kui palju tegelt vaja läheb veel ruumi. Võimalik on ju neid riiuleid alati juurde osta, esialgu ei plaani üle muretseda.
Elutuppa lähevad veel väiksem kiiktool ning Moosese häll, sest põhiline olemise aeg hakkabki mööduma elutoas. Veel ei kujuta ette, kuidas me siia ära mahume - esialgu tõstsime vaid diivani ümber, et valgust oleks rohkem toas.
Sahtlid ja riiulid on nii ära koristatud, et tean, mis seal sisaldub ning tegelikult saab vajadusel veelgi ruumi teha (ainult äraviskamisega, loomulikult). Korrastada on jäänud veel ravimite riiul ja organiseerida see lähitulevikus üldse lukustatavasse kappi/karpi, nagu esmaabinõuded ette näevad. Samas ei ole sellega veel kiiret - suvel kah aega tegelda. Aga ravimite aegumise ja ülevaate mõttes kindlasti - siis teab ka, mida juurde vaja osta. Beebi meditsiin hakkab olema nagunii eraldi sahtlis, koos küünekääride, pepukreemi jms asjadega.
Samuti on vaja teha ülevaade kuivainete ja kompottide riiulis - ma veel üldse ei kujuta ette, milline peaks olema toitumine beebi kõrvalt, aga tean, et jätkan tervislikult ja a la pudrumaterjale võiks olla palju, juurvilju ka, e-aineid vähem ning konserve ja igast poolfabrikaate samuti. Ka külmkapist ja sügavkülmast tuleks ära visata kõik, mida ei söö lähimal ajal ei mina ega ka mees.
Oma pead vaevan menüü osas veel sellega, et kas ja kuidas võimalikult hästi ette valmistada väikeseid kiiresti üles soojendatavaid roogi, mida USAs nii pop on ette valmistada - no kasvõi kõrvitsa püreesupid, mõni puljong, äkki varuda a la pelmeene, purgisuppe ja frikadelle vmt hoopis kodus tehtud - mees saab küll väljas söödud, aga mina tahaks ju mahedat ja kodust?

Kodu asjad ühel pool, nüüd on veel siis meditsiinilist ja loomulikult - haiglakott. See on mul veel isegi välja otsimata ja asjad nagu hommikumantel ja toasussid isegi ei eksisteeri mul kodus, rääkimata kaasa võtmisest. Järsku sobib paar paksemaid sokke, et jalad ei külmetaks (pärast saab ära visata?) ning kampsun või pusa? Beebigrupis räägivad emad, kuidas nad pakkimise ajal avastavad, et kotist ei piisa, vaja kohver kaasa vedada. Mina (praegu) usun, et ehk ikka piisab kotist (tulevikus saabki sellest suurem mähkmekott) ning mees võib vahepeal kodus ka käia (õnneks elame haiglale lähedal). Mine tea, äkki muudan hiljem meelt, kuid nii ma plaanin.

Üks suur küsimärk on veel - kui palju riideid ma praegu peaks läbi pesema? Ja kas see Mayeri Sensitive on ok selle jaoks? Nagunii paneksin need asjad ju esialgu seisma - järsku hakkaks selle ralliga tegelema siis, kui ma tagasi kodus olen - nagunii hakkab pesumasin siis huugama. Ahjaa, meenub jälle, kuidas ma tahaks kuivatit, aga olgu see ka tuleviku tarbeks, peale kogemust, kuidas siin kõik hakkab olema. Esialgu pean üldse kõik suuruste ja aastaaegade ja ka värvide kaupa ära reguleerima.

Kaks olulist asja - vanker ja vann on veel ostmata. Kuigi enamvähem on selge, millist ja kust saab, ei hakka kindlasti siia üksteise otsa neid varuma, kuniks vaja ei lähe. Mul on olemas suuremat sorti pesukauss ning loomulikult ka kraanikauss. Jõuab selle vanni koos jalgadega paari kilomeetri tagant poest ka ära tuua, kui selleks õige aeg on. Ahjaa, mähkimislauda pole ka eraldi ostetud. Kavatsen enda laia aknalauda selleks kasutada - kohandan kõrguse endale seljasõbralikuks ja loodan, et sellest piisab. Jällegi, elu kindlasti näitab, mis toimib ja mis mitte. Nagu te aru saate, siis meil on väike korter ja seetõttu peab jube palju mõtlema, mida võtta, mida jätta.

Nii et nimekirjatamine ja asjatamine. Lisaks kõrvaltegevused nagu koristaja leidmine, mõnede asjade õmblemine, mingid asjad kuskilt ära tuua, viimased kohtumised sõpradega teha, enne kui võõrandun-eemaldun vaateväljast ja olen harva kättesaadav vaid telefonitsi jne. Naeruväärsematest asjadest näiteks bluetooth kõrvaklappide soetamine, et saaks hästi rääkida ka siis, kui telefoni käes ei saa hoida. Või siis topakas öölamp, et beebi öösel järsu valguse/pimeduse traumat ei saaks. Ning ID-kaardilugeja, et saaks e-protseduure teha jne; võib-olla isegi topeltlaadija erinevatesse tubadesse.

4 comments:

  1. Vanni sul esialgu küll vaja ei lähe. See pesukauss algul piisab, kus saad teda käe peal hoida. Kui aga vanni soetad (meil on see vanakooli plastmass oma, mis olnud mu enda vann kunagi), siis on SUUUUUUREKS abiks see vastsündinute vannialus. Plastmassist. Mina leidsin sekkarist alla euroga. Vaatagi nt uuskasutuskeskusesse. Sinna saad beebi lebosse panna ja ta on samal ajal ohutus ja mugavas poosis vee sees. Ise sain niimoodi samal ajal ennast pesta.

    ReplyDelete
  2. Väga hea info! See suur kauss las siis olla, ja kui ma saan vanni, siis soetan jah selle aluse ka vastsündinute jaoks. Õigupoolest see asi on mul sugulannalt vist ka olemas vanni jaoks, ta enam ei kasuta (laps on täpselt pool aastat ees). Igatahes ootan ühte vanniinfot ja siis vastavalt sellele tegutsen :)

    ReplyDelete
  3. Ma küll titemajandusest midagi ei tea, kuid võid vaadata meie "rajoonis" siia poodi ka kui midagi vaja on http://www.naguuus.ee/

    ReplyDelete
  4. Ma olen mitmeid kordi mõelnud, et sinnakanti tahaks jalutada. Aga siis jälle meelest läinud. Samas ei ole ka just jalutamisilma olnud :D Veebis olen neil küll surfanud!

    ReplyDelete