Mähkmekott

On teada tuntud fakt, et mähkmekott on üks kole asi. Et see oleks nagu eraldi kolekategooria, mis puudutab kotte. Turul on see täiesti aktsepteeritav ja millegipärast nii nagu paljud rasedad arvavad, et kui nad on beebiootel, siis ikka kossakates dressides või ultimate mom-outfitis, milleks on oversize sviiter, retuusid ja tennised/balleriinad (been there!), arvavad paljud noored emad, et savi see mähkmekott, see võib olla kole nagu öö, sest ta peab vastu pidama kõigele nii sise- kui välistingimustes, poriga, vihmaga, liivas ja autos, isa ja ema käes jne.
Nii et see oli jälle üks teema, mille kohta ma lugesin nii artikleid kui kogemusi, ja nüüd ma usun, et jällegi - pole ühtset lahendust! See kott, millega ema käib, ei sobi ilmselt nii hästi isale, ja see, mis isa jaoks normaalne, ei ole piisavalt "ilus" ema jaoks. Ja samas pakkus keegi ka välja lahenduse, et kui on pikem käik ja lühem käik, siis on erinevad kotid täiesti ok. Ja ma kaldun nõustuma - siiani olen ma näinud kotte, mis mahutaks terve killavoori asju, nagu oleks mul kolmikud, koju jõuaks nädala pärast ja poode pole lähima tuhande kilomeetri kaugusel... ehk siis - kuhu ma selle titega lähen nii kauaks? Kõige rohkem päevaks, ja siis ilmselt autoga, mis tähendab, et ma ei lähe matkama, vaid ikka olen jooksva vee, toidupoe ning apteekide lähiümbruses?
Spetsiaalsed ilusad mähkmekotid a la Blake Lively omad on küll nagu ärinaise unistused, kuid enamik muid on ikka sellised, millele on suurelt peale kirjutatud "olen mähkmekott". Või siis näevad nad välja nagu need koledad 90ndaid meenutavad arvutikotid - bulky and heavy as hell!
Nii et tänaseks ma mõistan - erinevas vanuses laste jaoks, samuti erineva kestusega kodust väljumiste jaoks peabki olema erinev kott! Ja seda lisaks käekotile, kus sul enda asjad on.
Kuna meil on nagunii juba perelogistikast tulenevalt 2 autot, eelistuste tõttu 2 telekat ja vahel ka 2 erinevat menüüd, siis miks mitte siis ka 2 mähkmekotti?
Ma enda oma leidsin. Mehele on ka vist lahendus. Ja neid tote-bag'e või beach-bag'e, neid leidub mul ehk vanast ajast, kui ruumi puudu jääb.
Järgmine küsimus on, et mis sinna sisse panna? Ma leidsin pilte, artikleid ja kogemuslikke soovitusi, mida siis vaja on. Ja nüüd jääb siis vaid oodata, millal ma selle kõik praktikasse panen ja kas mu ootused-lootused ka kokku lähevad või hindan kõik ümber!

10 comments:

  1. Mina ostsin mingist sekkarist ühe mõnusa suure (tote bag alla liigituks ehk?) H&M "nahk"koti, see konstantselt autos kaasas. Sees: mähkmed, lapsele mõni bodi, mõned sukkpüksid, sokid. Paar vanakooli taskurätti, paar kõristit ja Sophie. Ühesõnaga, kõik eluks vajalik, kui peaks juhtuma midagi. Ja lapsega koguaeg juhtub ka: ilustab end täis, mähe laseb läbi, mökerdab end miskitpidi ära, roomab-tatsab millegi sisse jne.

    ReplyDelete
  2. Ja kuna mähkme-keiss on ka alati, siis on muidugi varumähe või kaks alati ka oma käekotis. Ja autos käetoe sees jne. Sest noh, alati juhtub midagi :)

    ReplyDelete
  3. No just! Ilmselt on ka minul nii, et mähe läheb nii autosse, teise autosse kui ka käekotti varuks; ja siis mähkmekott hängib enamiku ajast autos/kaasas/vankri küljes.

    ReplyDelete
  4. Mul olid/on (mõnest välja kasvanud, mõned aktuaalsed veel) lisaks veel niisked pepusalfakad, kätele desinfitseerivad salfakad, veepudel, kamapallid, varulutt, pepukuuvatusrätik (kui on kraan lähedal, siis pestes mugavam, kui enam ei lesi see tegelane) ja kindlasti kokkulapitav mähkimisalus, kuna kui juba kuskil tagaistmel vahetamiseks läheb, tahaks kaka laialilevikut istmele välistada :)

    ReplyDelete
  5. Jeesh, niisked salvakad unustasin kirjutada :)

    ReplyDelete
  6. Väga hea! Niisked salfad - selle kohta juba sain teada, et mõnekaupa võiks kaasas olla, need pakid pidad ära kuivama jube kiiresti? Millist soovitate? Kas on vahet, mis on liiga niiske v kuiv v lõhnab v on liiga suur/väike?
    Pepurätiku leian kindlasti, ja siis - äkki sobib see ühekordne aluslina selleks mähkimisaluseks? Ma ei kavatse eraldi mingit mähkimisalust soetada.

    ReplyDelete
  7. On väiksemaid pakendeid ka, kuid mina küll mõnekaupa hakkama ei saanud, kuna kulub neid korraga ikka üksjagu (oleneb kui suure kogusega ja mis konsistentsiga keegi plöristab :D). Ma kaasaskandmiseks kasutasin sellist keskmise kõrgusega, oluline on sulgur. Lihtsalt kleebitav enamasti nirum kui klõpsuga suletav. Mulle meeldisid Libero omad. Saab ka endal käsi pühkida jmt.
    Lisaks kasutasin väikseid, 10-seid pakikesi tundlikele kätele mõeldud niiskeid salfakaid. Nimesid ei mäleta. Nendega sai vajadusel ka kaela vahelt piima tagasiheidet pühkida ja muud sellised rõõmud :)
    Lisaks on mul siiamaani nn ühekordsed põlled kaasas (Jukus müüakse, mujal kindlasti ka). Miskine kogus neid seal sees (jube suured, kui lahti lappad, kuid töötavad edukalt) ja saab kõikvõimalikud kohvikud muretlt üle elada :) Muidugi alates lisatoidu andmisest, kuid sinnagi pole enam palju jäänud :) Ja tolleks ajaks - väike mugav lusikas :) Uskumatu, et isegi näiteks lastehaiglas pidin ma last söötma supilusikaga. Rääkimata sellest, et vahel toodi Salvesti püreed, mille purki see lusikas ei mahtunud! Seega mina eelistan pigem rohkemaks valmis olla :) Nagunii auto või vanker veab :)
    Ühekordne lina ajab asja ära küll, ainult suurema siputaja korral kisub kanni alla rulli. Mina kasutasin pisikest kokkulapitavat reisi-mähkimisalust. Väike ja ei kaalu midagi :)

    ReplyDelete
  8. Ahjaa, need ühekordsed põlled olid Tommee Tippee (või miski siuke nimi). Musta põhjaga kilepakend, sees miski 10-20 põlle. Kuna "abikott" autos, ei viitsi täpsustama minna :)

    ReplyDelete
  9. Super kuulda! See tommee tippee nimi tundub juba tuttav beebibränd olevat. Ja eks ma autos hakkan veel eraldi asju hoidma - ma nagunii suur varustatuse hindaja autos. See reisimähkmealus on ikkagi siis põhjendatud ja hea vihje, ning minilusikate peale mõtlen ka kindlasti! Uskumatu, et haiglas ju võiks paremini teada, ise tegelevad lastega?

    ReplyDelete
  10. Mina eelistan ka Libero salvakaid. Ja lusikas on ka kotis, kuid siiani on õnnestunud ka igalt poolt pisikest lusikat saada.

    ReplyDelete