Tänane saavutuste päev ehk nimekirjad

Uskumatu talveilm on õues ja pärast mõnda päeva toasolemist ning õueminemise vältimist oli täna lõpuks ometi põhjus olemas - brunch sõbrannadega. Ja kui ma juba olin õnnelikult (vältides lumehunnikute tõttu erinevaid ohtlikke liiklusolukordi) kohvikusse jõudnud, päike paistis ja ma polnud autoga ka kuskile kinni jäänud, siis mõtlesin - hea küll, ma tegelen täna kohustustega, mis on edasi lükatud juba pikka aega.

Ei, see pole jaanuariostlemine ehk minu lemmikaeg igal aastal, kui saab neid talviseid kalleid asju osta jõhkramalt soodsamate hindadega, sest noh - mida ma siin ikka ostan oma ümmarguse kerega?

Ma olen teinud nimekirju lapse tulekuks ja liigitanud neid vajaduse ja koha jm järgi. Alguses ma otsisin netist liste, lõpuks hakkasin ikka otsast peale - just nii nagu mulle meeldib. Enda käe järgi on ikka jube mõnus ja äkki nii see kinnistub ka paremini? Tulevikus vaatan need nimekirjad üle ja võrdlen, kas ikka tegin sama.

Nii et ma läksin hoopis täna apteeki "shoppama" oma nimekirjaga, mida ma siin olen nädalaid täiendanud. Ja see on see arengu tulemus, et ma nüüd lõpuks sain aru, et see polegi üleliigne raketiteadus! Vaikselt saad aru loogikatest, ravimitele tekib taha seos, tegevused ja aimdus, mis nendega teha. Sest siiani ma olen ju vaid enda eest hoolitsenud - kui pea valutab, võtad ühte ja kui kõht, siis teist rohtu, paned peale plaastrit ja jood kuuma teed... aga uus inimene - tal on täitsa lõpp mis imelikud vajadused, mis kõik vajavad mingeid vahendeid. Nii et noh - here we go, ostsin siis apteegist kaks suurt kotti kraami, jaanuariostlemine - check!

Ostetud ja kodus olemas:
- nõmmliivatee
- sudocrem ja bepanthen, tsinksalvi võib veel lisaks osta
- puhastuslapid
- rinnapadjad 
- ninapump, vatitikud, silmapuhastuslapid ja füsioloogiline vedelik nina, silmade jaoks
- beebi küünekäärid 
- beebikaal
- ühekordsed vahetuslinad ja mähkmed esimene sats!
- endale haigla jaoks ühekordsed püksid ja sidemed
- imetusrinnahoidja, rinnakreem, kookoskreem ja rinnapump ootavad kõik noore ema pingutusi imetamisel!

Mul jäi midagi ka teiseks korraks - endiselt on ostmata need asjad:
- beebile vannitermomeeter ja beebikraadiklaas
- beebipepuküünlad paracetamol
- pisike topsike või süstal piima söötmiseks (pole veel nii hädavajalik)
- minikilekotid mähkmepommide jaoks (ostan rulli ja kasutan supermarketi omi)
- minigripid märgade salfakate jaoks, et ei peaks seda suurt pakki kaasas vedama.
- beebi gaasirohi
- miski ninasalv, tuleb välja valida, et mis on hea

- beebijuuksehari ainult vajadusel
- endale rinnakaitsed ja ekstrapiimakogumise "topsid"
- fenkolitee ja kummelitee ja kapsast paar pead - okei, see on toidupood, mitte apteek :D ja muidugi pole vaja osta nii kaua aega ette!

Apteegiga seoses tuli info, et peaks end registreerima apteegipaki saamiseks.

Ja suurtest asjadest vann ja vanker kogu kremplitega ja veel rodu asju.
Ma teen pärast lõpliku nimekirja ka, mida me siis kõike oleme kokku ostnud. Ja mis lõpuks läheb haiglakotti. Ja kuidas näeb välja ja mida sisaldavad autos olev varustuskott ja seesama mähkmekott!
Ja milline on vanker, turvahäll ja vann - järsku on kellelegi abiks või siis huvitav?

Muide, ma ei olnud väga isetu ema veel - preemiaks soetasin endale ikkagi ühe kevadise salli ja vist ühe viimase raseda pluusi, mida hiljem saab tavalisena kasutada :D

6 comments:

  1. D-vitamiin ja naba puhastamiseks miskit. A la briljantoheline või saialill. Naba puhastamiseks imehead need pikad puidust vatipulgad, eriti kui briljantrohelisega eelistad mökerdada. Mina eelisrasin, nägin paremini kas kõik olulised kohad olid kaetud.

    Beebikaalu vajad siis, kui kaaluiive ei tundu ok. Muidu lihtsalt jalus :)

    Kui sudocrem ja bepanthen olemas, siis tsinksalv jääb seisma tõenäoliselt. Sudocrem pepule parim (ei tohi paksu kihti panna, siis toime awglane) ja bepanthen oli minu lõhkistele nibudele mõlema lapse puhu ainus, mis aitas.

    Enne haiglast tulekut las mees ostab külmikusse kapsa. Päriselt ka aitab ja imekiiresti.

    Kui satud olema piimaprits ja enamlevinud rinnapadjad kiiresti läbi hakkavad laskma (mina olin selline, kes muudkui üle ääre ajas ja eriti hullult jooksis teisest rinnast siis, kui laps ühest sõi), siis parimad ja kõige pidavamad on Nuk-i ultra thin ja geeliga padjad. Sellised suured larakad ja ceidi kallimad, kuid piim jäi tõesti nagu kotti ja ei olnudki rinnaesine pidevalt märg :D

    Oehh, neid targutamisi võikski siia laduma jääda vist :D

    ReplyDelete
  2. Oh unetut! :D
    Selle kaalu ma saingi laenuks, igaks juhuks. Ise ei oleks iial osanud osta.
    Haiglas meile öeldi et ei pea olema briljantroheline, sobib ka see saialilletinktuur ning tegelikult isegi füsioloogiline lahus ka OK kuid võtab vähe kauem aega, ent samas ei kipita. Lõppeks vaatab iga vanem ise, mis siis sobib.
    Aga selle Nuk-i padjad jätan meelde ning kapsaga oligi plaanis nii teha, ei ole mõtet kappi närtsima osta.
    Aga need piimakopsikud? Kas need on samad asjad?

    ReplyDelete
  3. Kopsikud on head kasutada küll siis, kui piim samal ajal teisest rinnast pahiseb. Eriti kui vaja piima säilitada. Aga mina miskipärast nendeni ei jõudnudki. Kasutasin 24/7 rinnapatju ja kui raskeks muutusid, viskasin need pommid ära. Ja oi seda hapupiima haisu, mis siis prügikasti tekib, kui piisavalt sageli ei tühjenda :D

    Kui aga rinnad läbi ei lase, piisab tilgapüüdjaks ka tavaline rinnapadi.

    Ahjaa, kõige suurema imavusega ning pika kujuga öiseid hügieenisidemeid soovitan. Pikad-suured seepärast, et esiti palju pikali olemist ja küljeli vedelemist. Ja kui siis tõused, teeb gravitatsioon oma töö ja kõik kogunenud veri pahvatab.
    Mingi periood võib verejooks jõhker olla. Paljudel on ja ämbrit jalge vahele siduda pole just mugav :)
    Sry kirjelduse eest, kuid see on jah see asja nõme külg... :) Kindlasti oma eeltöö juures tead nagunii, kuid kordamine jne :)

    ReplyDelete
  4. Tänud! Olen juba kursis ja ikka tänu teile, kes te suudate normaalselt selle info edasi anda :D ma ei oska kirjeldada, kuidas vahel mind see isegi imestama paneb, et millal see info on nagu too much ja millal on täpselt õigesti edastatud. Igatahes, varutud on mul neid kõige suuremaid lamamiseks mõeldud ning samuti ka hilisemaks perioodiks :) Küll ma selle hirmsa asja ka üle elan! Käib ju asja juurde!

    ReplyDelete
  5. Ma nii laigin, et ma saan otse ja omadega selle info, ei pea mööda DELFI naistekaid või mingeid hollywoodi arstide täiesti kohaldumatuid raamatuid lugema. saan siit nii brändinimed kui inimeselt-inimesele näpunäited kätte. mitte, et praegu oleks vaja, jah, aga no kunagi kui see aeg käes, on seda siin lapata ja searchiga kasutada palju inimlikum, ma arvan.
    palun vabandust, et ma ei oska kuidagi teemasse kaasa rääkida ja olen selles plaanis täitsa kasutu sõbrannalaadne toode, aga no tahtsin lihtsalt öelda, et mulle meeldib et Sa kirjutad siin, kirjuta ikka palun edasi endale omase hästi tasakaalustatud huumori ja põhjalikkusega, jah, aitäh:)

    ReplyDelete
  6. Mul ka ostetud suures tuhinas saialilletinktuur ja füsioloogiline lahus ka. Lõpuks eikasutanud kumbagi, seisavad jätkuvalt mul siin lapse apteegikraami korvis mähkimislaua kõrval. Mina puhastasin naba lihtsalt puhta keedetud veega, täiesti toimis ja nabakönt tuli 10.ndal päeval kenasti ära.

    Ja Sipsikut sekundeerin, et kapsas olgu külmkapis ootel! Ma tulin haiglast kolmandal päeval koju ja koju jõudes oli piimapais valla pääsenud. See oli metsik!!! JA valus ka :) Kapsas rinnahoidja sisse ja magama. Hommikul oli nii hea olla jälle :)

    ReplyDelete