Hambaravihüvitise nali

Tuleb välja, et rasedad saavad hambaravihüvitist. Ja tervelt üks kord aastas. Hoolimata summast kindel summa, 28.77€. JUHUU! See oli sama (450?) juba ka 10 aastat tagasi. Nii vaadates tundub see summa ikka eriti väike veel. Mina ei mäleta, millal on mul läinud hambaravi arve all 60 €. Ausalt. Ja hambaarstiga konsulteerides, alla 30€ ma ei teagi, mida sa üldse saad. Pool täidist (aga töö?)? Hamba tervisekontroll (looda parem, et siis kõik korras!)? Väiksem kogus tuimestust (aga ülejäänud summa?)? Isegi puhastust ei saa selle raha eest.
Samal ajal räägitakse, et pead eriti hästi hambad korda tegema, enne lapse sündi. Ja räägitakse ka, et väga tihti just rasedus toob nõrgad kohad välja, sh ka põletikud või minu poolest sellesama hambavalu. Närvidega seonduvaid valusid on alati palju rasedusega seoses. Ja hambaarstid rääkisid kõik, kuidas nad tihti ei saa mõnda asja teha, sest on raseduse lõpp ja röntgenit siis ei tehta. Minul vähemalt tehti tuimestus ning alustati juureravi (elus esimest korda ja magu Murphy, ikka raseduse lõpus!), aga valu oli ka ikka kohutav (mul tavaliselt hambad ei valuta). Muidu on hambad korras.
Igatahes, kuna mul on JUBA kokku ligi 200€ eest neid arveid siin (ja kõik jäid kuidagi sellesse, mitte aga nt eelmisse aastasse sobivalt), siis jah, see summa tundub ikka jõhkralt naeruväärne. Aga on tõsi - vähemalt midagigi. Ja kuigi pole suur summa, võtsin nüüd aega, et kõik see protseduur läbi teha - ma ütleks selle peale, et jooksmist ja jändamist ja bürokraatiat on rohkem kui see summa väärt on! Õnneks ma rasedana oma töötunde kokku ei löö, sest aega siin ju on ja mis see paar bensiiniliitrit ikka ära ole arstilkäimiseks...
Aga reaalselt, et täita avaldus, siis joosta veel arsti juurde rasedust tõendava dokumendi järgi (vabandust, kas meie e-riigis ei ole selline asi kuskil e-majanduses juba nähtav???) ja siis hoida alles see arve (ka see võiks olla tegelikult elektrooniliselt kättesaadav, antagu andeks, aga kes tänapäeval kuskil midagi skännib?) ja siis üles leida ja kõik see siis tuleb veel saata haigekassasse... postiga? Digitaalselt? No ma proovisin digitaalselt ja lihtsalt tegin foto dokumentidest. Ei osanud küll kuidagi paremini läheneda sellele.
Igatahes, see summa niisiis on eos ära kulutatud ehk läinud juba järgmise ravi peale ette. Ja järgmine kord lähen ma sama summa peale välja, sest ka 1-aastase lapse ema (kes peab jälle kuidagi tõestama, et tal on laps sündinud, ja selle kuskile üles kirjutama - miks seda süsteemis pole näha automaatselt?) saab samas summas hüvitist. No mingi 100€ läheb kindlasti veel. Jee. Kokku 300 ja saan siis alla 60€ hüvitist; ja kui ma lähen 2017. alguses ka hambakontrolli nagu üks korralik inimene teeb, siis saan veel taotleda seda alla aastase lapse toetust ja maksta hambakontrolli ehk ka puhastuse eest minimaalselt 60€ juurde. Yes. Kui pole kaariest. Õige küll - mul on üks, ja tarkusehambas. Seega - hoopistükkis tuleb võtta ette veel suurem operatsioon nimega tarkusehamba eemaldamine, juhuuuuu! Ei pääse siin midagi alla 400-500. Ja mõtle, saan kõige selle pealt 3x see summa tagasi. Mingi aasta peale. Jess.

No comments:

Post a Comment