Viimane loeng - tugiisikule

Ma juba kirjutasin oma käidud loengutest ka veidi, kuid nüüd viimane oli siis see, mis mõeldud tugiisikule. Ja sinna ma suutsin läbi pettuse kaasa meelitada mehe. Vähemalt esmapilgul tundus see talle suur skämm ja petuskeem olevat  - pole ju vaja aega kulutada, kui tegemist pole millegi kriitilisega nagu tähtis ultraheli, mis otsustab raseduse edasise käigu või mõni muu elunäitajate uuring. Ja kuigi ma olin sellest rääkinud kuu aega ette, siis veel nädal ette ja lõpuks ka sama päeva hommikul, oli ikka haiglasse jõudes nii pettunud nägu ees, et "mismõttestundaega?" ja "maarvasinet10minutit". Siiski, ukselt tagasi ta ei pööranud ning et loeng on ju tasuline ja parkimine ka, siis noh need kulud olid jälle minu kanda.
Muidu see loeng ise, mina arvasin, oli kasulik nii talle kui mulle. Üks mu tuttav käis ja talle meeldis. Eks oleneb ka ämmakast, kes seda annab, ja meile sattus üsna vahva - ise 3 lapse ema, sünnitusel olnud nii tugiisikuga kui ilma, olnud ise nii ka tugiisik, ja mõistagi ka ämmakas. Seega, ainus vaatenurk, mida ta ei suutnud esindada, ongi meesterahva oma. Küll aga kõikidest muudest perpektiividest andis ta nõu ehk tegelikult kirjeldas, mida oodata, mida mitte, ja kuidas protsessid toimuvad sünnitusmajja jõudes.
Ta tõi näiteid, tegi vahepeal nalja (no need naljad mehele peale ei läinud, tiba infantiilsed olid), siis noh päris moraali ei lugenud (mina suhtusin külmalt, aga mees arvas jälle, et ega ma ju 10-aastane pole, aga osad seal olid küll barely legal, eks nendele tuleb ka asju selgitada, eks), aga tuletas meelde küll, et sünnitajat me ei kritiseeri ning kui sünnitaja muutub käsutavaks, siis ka see tuleb andeks anda. Paljud noored ja entusiastlikud küsisid ka küsimusi, paljud mõmisesid nagu ikka eestlastele kohane. Loeng, muide, oli täitsa täis, nii et ilmselgelt huvi oli. Ja nagu rõhutati - vähemalt ühe hea mõtte saab ikka. Ja see oli hästi tore lubadus, sest sain sealt mõtte, et oma rätik kaasa võtta :)
Nii et kokkuvõttes - oli kasu küll. Ja mees pidas ilusti vastu, harjutas paari massaaživõtet (selles pole ta iial hea olnud, aga minu jaoks piisabki vaid soojast toetavast käest) ja lubas mingeid asju läbi mõelda ja oma sünnitusplaan on küll minu enda asi :)
Nüüd ongi vaja see va sünnitusplaan ära kirjutada. Sealt anti nimelt blankett ka. :)

No comments:

Post a Comment